zaterdag 10 augustus 2013

Liliansbeelden en PSV

Gisteren ben ik naar Eindhoven  gegaan om PSV tegen NEC te zien spelen. Samen met mijn zoon stond ik in een zelfs tijdens de vakantie nog goed gevuld Philips stadion. (Hoe ik op de hoge plaatsen terecht kom daar is gelukkig geen beeldmateriaal van. Ik blijf maar bang dat ik de eerste in de geschiedenis word die het domino effect in gaat zetten op een tribune terwijl ik naar beneden begin te lazeren) Wat een geweldige avond hebben we gehad.  Na het indrukwekkend applaus als eerbetoon voor  overleden stadion speaker Jan Hunting barstte er een feest los zoals ik al lang niet meer heb meegemaakt in het stadion. Dit nieuwe PSV is een lust voor het oog om naar te kijken. Ik heb helaas niet al te veel verstand van voetbal maar ik zie Bakkali met wat het grootste gemak lijkt allemaal rondjes draaien - opkrabbelend als ie neer wordt gehaald-  drie tegenstanders voor de gek  houden.  En het lijkt wel of dat de rest van het team ook inspireert om steeds creatiever te worden met die bal. Letterlijk iedereen rent zijn benen onder zijn kont vandaan om elke bal binnen te houden, wat een inzet wat een spektakel. Of Zoet een goeie doelman is? Geen idee.... was hij er wel?  Met Rekik achterin kwam er toch niemand meer in de buurt van de goal.
Maar het mooiste vond ik  de sfeer onder het publiek. Ik zat altijd met een jaloers oog naar het sfeervak te kijken waar er wel een feestje werd gevierd terwijl ik in mijn directe omgeving tussen een stel blafkezen zat die pas echt los gingen als er wat te schelden viel. Ik krijg liever  een douche van bier over me heen, dan de spatten van het schuim die gefrustreerde typjes  soms om hun mond krijgen. Maar met dit nieuwe jonge, enthousiaste PSV lijkt het hele stadion wel getransformeerd tot 1 groot sfeervak. Iedereen stond te zingen en te klappen en de boys in red aan te moedigen, zelfs als er  een keer een fout werd gemaakt.

Wat helaas nog hetzelfde blijft? Dat ik al begin te juichen als de bal in het zijnet blijkt te zitten!
Volgende week tegen Go ahead Eagels....ik heb er nu al zin in.




 
 
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten