maandag 16 mei 2011

Liliansbeelden en Hitte, regen en andere remmende factoren

Het ligt niet altijd aan het weer als de verkoop stagneert. Je kunt er zelf ook een behoorlijk groot aandeel in hebben. 2e Paasdag stond ik in Vught bij een prachtig landgoed voor een artfair. Alles zag er prachtig uit, ook het grasveldje dat ik toegewezen had gekregen tussen landhuis en koetshuis. Ik had als blikvanger het grootste beeld pontificaal bij de toegang tot mijn mini domein geplaatst en daarachter kwam de rest van de beelden mooi uit tussen de beplanting en ik zat bij mijn tafeltje met info en visitekaartjes. Het was echt niet druk maar die paar mensen die de moeite hadden genomen om de € 8.50 aan entree op te hoesten leken na aanvankelijk heel enthousiaste reacties op mijn eyecatcher toch niet bereid om mijn grasveldje verder te betreden, laat staan om een visite kaartje te komen halen. Redelijk teleurgesteld (dit was me nog nooit overkomen) ging ik alles weer inpakken. Toen ik het thuis allemaal weer ging uitpakken viel mijn oog het prijskaartje van mijn grootste beeld: Neolith, 2011, € 8000,00 (ipv de bedoelde € 800,00) Inclusief sokkel, dat dan nog wel! Maar voor iemand die beweert kunst  betaalbaar te willen maken voor een groter publiek, best wel pittig.

Roept wel meteen de vraag op: wat ga ik doen als ik een keer een nulletje te weinig typ en iemand wil mijn beeld voor € 80,00 kopen?




Geen opmerkingen:

Een reactie posten